lördag 31 januari 2009

Svenneresan

Nu ska jag berätta vad jag gillar och inte gillar.

Jag gillar att få ett kopp kaffe på sängen. Det är ungefär så bra det kan bli. Vad jag däremot inte gillar är överfulla tunnelbanevagnar, snålisar och att åka båt. Och gissa vad undertecknad ska ge sig ut på idag? Jag ger er en ledtråd: vad är det svennigaste man kan åka på en lördag? Och nej, det är inte till IKEA. Det är... ja, just det - kryssning. 23-timmars. Buffé. Karaoke. Taxfree. Ångest.

Varför gör jag då det här?
Jo, för att en god vän just fyllt 30. Då åker man bara. Hon fyller jämnt. Hon bestämmer. Jag åker.
Jag har t.o.m. packat Hawaii-skjortan. Och den dansvänliga kjolen. Och ett helt paket åksjuketabletter. Och en Stilnoct (som jag tänker att jag kan ta om det kniper och bara somna från eländet).

Jag utesluter inte att jag kommer ha jättekul. För det kommer jag. Men jag gillar att vara förberedd. Och om något skulle hända, låt då världen veta att jag alltid gillade små, fluffiga kattungar och aldrig gav upp hoppet att TV4 skulle reprisera Love Boat (ironiskt nog)

Inga kommentarer: