tisdag 7 december 2010

Ta-tag-i-tisdag

Med övertygelsen om att sömn inte alls är överskattat vaknar jag på tisdagen och känner mig pigg och fräsch.
- Idag ska jag uträtta saker! tänker jag och studsar in i badrummet.

Och mycket riktigt så hinner jag beta av nästan hela min jobblista under förmiddagen, uträtta ett flertal ärenden på lunchen samt fixa en massa grejer som jag tänkt ”göra sen”. Jag känner mig glad och lycklig av att ha fått uträtta något och börjar fundera på varför jag inte alltid mår så här. Så jag sätter mig med penna och papper (på jobbtoan där man får vara ifred ett tag) och skriver en personlig lista som garanterat kommer att få mig bli gladare.

Näst överst står det ”träna två dagar i veckan”.

Jag inser att jag inte satt min fot på gymmet sedan vi kom hem från Thailand och att det innan dess var det… nä, jag kommer faktiskt inte ihåg. Vilket är deprimerande. Jag älskar ju att träna. På riktigt. Helst svettiga spinningpass med dunkande musik som pågår länge, länge.
Så, först på agendan blir att boka in mig på ett spinningpass så fort som möjligt.

Lätt i sinnet efter bara ha tänkt tanken om att börja träna (jag måste, jag sträckte ljumsken när jag nös i måndags) så köper jag några mini-julstjärnor och åker hem och färgar håret.

Vissa dagar händer det många saker.

Inga kommentarer: