lördag 21 november 2009

Vad jag skulle kunna klaga på...

Jag skulle kunna klaga på hur trött jag är och hur jag saknar 8-timmars kontinuerlig sömn. Men det gör jag inte (än).
Jag skulle kunna klaga på hur less jag är på att ha stora babykräksfläckar på kläderna.
Men det har jag ju inte.
Jag skulle kunna klaga på hur trist det är att inte komma i mina gamla jeans.
Men det gör jag ju (score! dock inte måljeansen...).

Vad jag dock tänker klaga på är att jag saknar att få ta ett bad. I badkaret. Med skum. Och kanske ett glas vin och en bra bok. MEN pga. kejsarsnittet så får den här lilla tjejen inte ens tänka på att bada i 6-8 veckor (4 har gått).
Det tänker jag klaga på.
Fy faaaan.

5 kommentarer:

Jonna sa...

Du hade inte fått bada förrän avslaget försvann ändå, det sade de till mig och det tog nog sju veckor, det var sååå drygt!
Tänk bara så skönt det ska bli, en liten extra julklapp =)

Lindaloppan sa...

Instämmer med föregående talare. Avslag=inte bada. Skittrist.

el Niño sa...

jag förmodar att vet man inte vad avslag är så vill man inte veta?

Sara sa...

Nä, det vill du nog itne veta. Men när man fött barn öppnar sig en helt ny värld av kroppsliga upplevelser. I just denna är det blod inblandat. I, som sagt, ett par månaders tid.

Lilla Duktig sa...

Låt oss inte tala om det. Okej?