onsdag 2 december 2009

Onsdagens enkla ris & ros

Dagens bästa:
Idag passerar vi den magiska sexveckorsgränsen som i "du får bada efter 6-8 veckor" (eller efter avslaget, jag veeet). Och jag som är uppbokad ikväll... Kanske att jag hinner med ett liiiiitet bad senare?
Detta betyder också att det är fritt fram att börja träna...

Dagens sämsta:
Någon har stulit våra kassar med återvinning. Mannen ställde dem utanför porten efter ett nyckelhaveri imorse vid sju, och när jag var nere och skulle hämta dem vid halv nio var de spårlöst försvunna. Inte utanför porten, inte i återvinningsrummet, inte hotfullt nedtryckta i vårt brevinkast.
Detta är som bäddat för en mängd frågor. Så som; vad gör man med två kassar tomma konservburkar, ölflaskor och mjölkpaket? Osorterade? Kan man härleda kassarna till vårt hushåll? Och den mest uppenbara frågan; varför?
(Jag inser nu att någon faktiskt kanske gjort oss en tjänst och att detta inte enbart är en ondskefull handling. Kanske är detta dagens bästa ändå?)

1 kommentar:

bästisen sa...

Förstår att du längtar till badet, men tycker nog ändå att återvinningen är dagens bästa. Undrar om det funkar hos mig också.
kram