måndag 4 juni 2007

Sjuk vs. inte sjuk

Igår på nyheterna: Idag har vi haft årets första värmerekord i Sverige....
Igår hemma i lägenheten: Jag ligger utslagen med en hals stor som en fotboll och med lite lagom mycket feber.

Vad gör man då? Gråter och bannar sig själv att man missar ett par dagar med sol, sol, sol och att man kommer att ligga två dagar efter hela världen i solande? Nej, inte Lilla Duktig. I sådana här situationer är jag som bäst! Jag gör helt enkelt en lista på varför det inte gör något att jag är sjuk just nu:
1) Om jag är sjuk nu så slipper jag rimligtvis att vara sjuk när vi åker på semester (ta i trä, tvi tvi tvi)
2) Jag äger troligen min egen vikt i schampo, hudkräm och annat flask- och burkjox. Hur kan jag vara på dåligt humör då?
3) Min solkräm har gått ut (märkte jag när jag lekte med mina flaskor och burkar). Hur kan jag ens överväga att vara i solen med solkräm som gått ut? Det är nog bara bra att jag stannar inne.

Övertygande? I think so!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag och Linnea har halsfluss. Halsar som fotbollar och feber? Känner igen det...

Anonym sa...

Det bästa med att vara sjuk är att få bli frisk sen...
Kramen

Exan sa...

Jag ar oxa sjuk, har ont i halsen, men varst av allt ar att jag har musnsar! Buhuhu......