fredag 10 augusti 2007

Friday I'm in pain

Ååååh! Tack för de fina inläggen! Wow. Nu lyste mitt bleka ansikte upp i augustidiset som en liten fyr ute i skärgården. Poetiskt va? Sån kan jag vara ibland.

Min atletfot (håller med Jonna om att namnet suger) ser lite bättre ut idag för er som undrar. Dock har jag fått någon slags utslag/eksem/blåsor i händerna. Efter ett par dagars googlande så vet jag att det är något av följande:
a) dyshidrotiskt eksem
b) en reaktion på atletfoten
c) arsenikförgiftning

Det första stämmer bildmässigt (googla inte, bilderna är inte fina) men verkar svårbehandlat: är det inte nickel eller ketchup så är det stress. Smittar inte.
Det andra alternativet känns tryggt och övergående.
Det tredje kan det vara för att blåsor i händerna är ett klassiskt tecken på arsenikförgiftning. Läste en artikel om en hjälporganisation som borrat brunnar i Asien, ner i sediment som innehöll höga halter av arsenik och tog död på de stackars människorna istället för att hjälpa dem. Men jag har inte varit i Asien någonsin. Hm. Stackars människor.

Jag utnämner härmed denna vecka för sjukveckan i bloggen. Jag ska dela med mig av alla mina åkommor. Det ska bli jättespännande! Har ni några spännande sjukdomar? Jag kan säkert slå dem. I alla fall just nu. Det är nämligen skitsynd om mig. Jag ska måla naglarna när jag kommer hem. I typ neongrönt. Då kommer folk bara att titta på mina naglar och inte mina utslag. Jag räknar i alla fall iskallt med det. Annars har jag förfulat mig mer för ingen nyttas skull.
*suck*
Kanske ska jag måla dem rosa ändå?

1 kommentar:

Jonna sa...

Haha, om du målar dem gröna så finns en stor risk att folk tror du har något riktigt allvarligt fel, jag menar, både utslag OCH gröna naglar? :)
Jo namnet suger, höll på att skratta ihjäl mig när jag såg reklam för företaget på en buss häromdagen :)