torsdag 14 augusti 2008

Dansa till min mobilsignal

Saker som gör arbetsdagen roligare #7:
Varje gång min norrländska kollegas mobil ringer (Blow my wistle av DJ Aligator) ställer vi oss upp vid våra skrivbord och sticker en knytnäve i luften som vi sedan roterar och svänger så det står härliga till. Varje gång min mobil ringer (laserpistolljud) så låtsas folk skjuta, bli skjutna och ducka bakom sina skrivbord.

Varje gång chefens mobil ringer (generisk sambarassel) så visslar alla melodin så högt de kan. För vi vet att vi kommer att få höra den lääääänge. För chefen hiiiiittar aaaaaaldrig sin mobil på direken och måste sen kooooooolla veeeeeem soooooom riiiiiingeeeer innan det svaras. Lääääääänge.

4 kommentarer:

MarathonMia sa...

Tips: skjut chefen med din signal. Jag kan ringa dig.

Magda Gad sa...

Känner genast att jag måste byta ringsignal...

Jonna sa...

Hehe, låter kul! Vad hade ni gjort till min signal tro? Har Super Mario-temat :-)

Lilla Duktig sa...

Mia: Ring! Nu!

Magda: Äsch. Eller vad har du? Generisk samba?

Jonna: Jag skulle tippa på att de skulle låtsas spela TV-spel med joystick alt. hoppa upp och ner.
Men det är bara mitt förslag...