lördag 13 februari 2010

Lilla Duktig bjuder till fest

Det var länge sen jag var på fest. Tydligen håller vi inte på med sånt i vår bekantskapskrets längre. Är vi för gamla? För tråkiga? För "fina" för hemmafest?
Eller är det så att folk "glömmer" att bjuda småbarnsföräldrar?
Det kanske pågår värsta festen just nu! Utan mig!
I sådana fall skiter jag i er. Jag har det asbra här hemma i soffan med mitt dessertvin och blå sweatpants. Så det så.

Men. Nu jäklar ska här rustas för fest. Hemma fest. Med sprit. Och tema.
Jag älskar teman.

Vad sägs om detta?
Lördag 13 mars - Melodifestivalfinalfest
Surround, scoreboards, glitter och kanske en gnutta spandex.
Dresscode: Tänk Lena Ph. Gärna Dansa i neon från -87. Eller han Pontare med fjädrarna. Eller kanske hela EMD?
Ta med: Bubbel, tomtebloss och en överlägsen uppfattning om vad som är internationellt gångbart i 2010s jättefinal. Något som du gärna påpekar för alla.
Jag: Gör en scoreboard med plats för poäng, blandar färgglada drinkar och lovar att använda vår digitalbox' pausknapp om någon behöver gå på toa mitt i bidrag nr 5.

Lördag 19 juni - Kronprinsessbröllopsfest deluxe
Efter en eftermiddag i trängsel med kreti och pleti i gamla stan så tar vi oss hem och firar kronprinsessan V på egen hand.
Dresscode: Tiara, eller något annat prinsesslikt. Kanske en oversize brosch eller en kille vid namn Daniel.
Ta med: Din prins. Eller pappa kungen. Eller en tant som bryter på tyska.
Jag: Tänker inte anlita en stråkkvartett, men spelar några väl valda Spotify-listor och bjuder på sval dryck iklädd sober grå klänning och tiara med rosa fluff.

Sugen på att komma?
O.S.A. till mig så tar jag bort Rufus gossedjur från soffan och gör plats för dig.
Par-tey.

5 kommentarer:

bästis sa...

Då vår lägenhet inte inbjuder till några större fester av hälosskäl (ni minns väl Lützen 2006) så är det med stor glädje jag tackar JA! till båda tillställningarna.
Vid musikstudiefesten kommer 1 puls en korv (om han får) och till brölliset kommer vi 1-2 plus en korv (om han får...)

Lilla Duktig sa...

Yay!
Er korv är alltid välkommen, det vet du väl? Han har ju förfasiken sin filt, leksak och vattenskål här...

bästis sa...

Ni är så himla snälla mot korven, och oss!
Kärlek

MarathonMia sa...

Åhh! Lilla Duktigs partyn vill jag inte missa - men jag är i Skövde och tävlar den 13:e - kanske hinner förbi en sväng på vägen hem (läs: när barnen somnat)

Den 19:e är jag Drottning hos er. Drottningen af Kungsholmen :D

puss

Missy sa...

Mein gott så fint det låter!!! Jag bor uppenbarligen i fel stad...