onsdag 12 maj 2010

Åka bort

Idag är det en mycket bra dag.
Jag fick lite extra mammapengar eftersom jag fått högre lön.
Mitt bokpaket kom äntligen från Bokus.
Jag har gått en monsterpromenad med Sturebymamma.
Mamman bjöd på hemgjord pizza till middag.

Sitter just nu uppkrupen i soffan med en liten öl och försöker bestämma vilka böcker som ska få följa med till vår lilla tripp till Åland. Det får bli tre av böckerna, vilket på något sätt förutsätter att jag hoppas på lite egentid och en massa energiska och entusiastiska barnvakter. Snälla?!

Från Åland rapporteras det att vädret är finfint. Dock fortfarande frysgrader på natten. 221 lamm med sina mammor står och väntar i fårhuset och vi ska tydligen röja någon slags åker... Farbror Anders sätter oss alltid i arbete när vi kommer dit, vilket absolut inte gör något. Snarare är det rätt kul att jobba utomhus för omväxlings skull.

Eftersom vi inte tar med datorn så dröjer det några dagar innan vi hörs igen.
Trevlig kristi flygare!

Inga kommentarer: