måndag 10 maj 2010

Boss fight


Hela den gångna natten har jag drömt en och samma dröm; en om utomjordingar / monster som ska ta över världen och jag är med i den hemliga motståndsrörelsen. Rufus har väckt mig två gånger, men genast när jag matat klart och lagt huvudet på kudden så har drömmen tagit vid där den senast slutade. Det enda som har varierat är hur monsterna sett ut.
De har varit vandrande skelett, sniglar (maskerade som människor där man fick kasta salt på varandras näsor för att se vilka som var monster) och slemmiga högar som släpat sig fram. (Så här i efterhand tror jag att jag undermedvetet tittat lite för noga på Mannens Warhammer-tidningar som ligger framme i lägenheten.) Jag har slagits, skjutit, gömt mig, hoppat igenom magiska speglar, suttit i lastutrymmen på flygplan och briefats en halv miljon gånger. Men själva boss fighten har uteblivit. Och det är så sjukt frustrerande! Vem vann? Tog utomjordingarna över? Eller fann vi det där vapnet som tog kål på dem för alltid? Fan.

Just det. I drömmen sprängdes min telefon. Betyder det att jag undermedvetet hatar min mobil och behöver en ny telefon?

1 kommentar: