lördag 29 januari 2011

Milstolpar

Den här veckan har varit omtumlande, härlig och händelserik. Bara med Rufus så har jag passerat tre milstolpar, och det under loppet av mindre än 48 timmar:
1. Torsdag eftermiddag. Första dagishämtningen. Stort. Rufus var kvar sist med en av fröknarna, så nu kryper hämta-tidigt-ångesten fram...
2. Fredag förmiddag. Första vabbningen. Dagis ringer och jag släpper allt - bokstavligen, för att kunna åka och hämta min snoriga lilla korv. Stort. Tur att jag betat av alla viktiga grejer på jobbet.
3. Fredag natt. Efter en mysig bortamiddag hos vänner vaknar Rufus i hallen när vi snubblar in vid halv två-tiden (småbarnsföräldrar kan också vara uppe sent!) men somnar sen snällt när han får ligga på min arm efter en flaska välling. Fast jag vet att jag antagligen kommer ha nackspärr imorgon så låter jag honom gosa in sig på min arm. Det är ju så satans mysigt.

Inga kommentarer: