onsdag 6 april 2011

En pissig dag

Idag är allt piss.
Jovisst har jag hälsan i behåll och rosor på kind, men annars så är det bara blä bläää bläääääää.

Anledning?
Ingen alls, eller kanske alla anledningar du kan komma på.
Folk är dumma i huvudet, världen är ond och allt går segt. Dessutom har jag inga kläder – igen! Vilket är jätteskumt eftersom mina garderober är överfulla.

Inte ens lite tröstshopping på lunchen piggade upp och jag misstänker att de 199 spänn jag lagt på en blus från Gina Tricot är något jag får ångra bittert imorgon när jag suckande kastar den på högen av kläder som inte passar idag heller.

Jag läste lite på UnderbaraClaras blogg om vårdepression och tänker att det kanske är det jag har. Fast light. En isolerad vårdeppdag.

Nu tänker jag hålla åtminstone en tumme för att folk blir snällare, världen godare och att saker och ting börjar rulla på igen.

Inga kommentarer: