måndag 28 maj 2007

Murphy's law?

Det här köandet från helvetet... Varför är det alltid min kö som tar längst tid? Varför?
Vad har jag gjort för att hamna i snigelkön varje gång jag går och handlar? Varför slår det aldrig fel? Varför har jag inte lärt mig att inte ställa mig i samma kö som pensionärer, mobilpratande 40-åringar eller kupongsamlare vid det här laget?

Förra veckan, när jag handlade frukt på Netto på min lunchrast så tyckte jag att jag valt rätt kö. Framför mig stog ett par Lilla Duktig-look alikes och en och annan medelålders kvinna med halvfulla korgar. Det här går snabbt, tänkte jag och flinade för mig själv. Men icke då. Denna gång var det nämligen kassören som var boven i dramat. Uppenbarligen saknade pojkstackarn utbildning på sin (kassa)apparat och således så tog hela resan 15 minuter, varav 3 gick åt till att helt sonika byta kassa. (Då flera i kön försökte fuska sig förbi mig - ack vad de ångrar att de stötte in i mina sylvassa armbågar.)

Vad är dealen med det här? Kan jag inte bara någon gång få springa in i en affär och rafsa åt mig vad jag vill ha utan att köa i tusen år? Ska köandet ta längre tid än handlingen? Va va va?
Jag är upprörd. Men nu mår jag bättre. Tack för mig.

Inga kommentarer: