måndag 2 mars 2009

Hur tänkte jag?

Medan halva Sverige njöt av söndagens soliga väder stannade Lilla Duktig och hennes man inne och lägenhetsfixade. Det packades upp kartonger, röjdes i lägenhetsförråd och planerades inköp på IKEA. Kort sagt var vi väldigt produktiva.

Men så i ett av skåpen hittade jag dessa små filurer... ... det här är alltså inte mindre än 14 mini-spritflaskor (hittade senare fler i kylen) som jag har samlat på mig under alla resor till Åland (där mannens släkt bor) under åren.
Grejen är den att - förutom att jag får moderskänslor när jag ser dem - jag vet att jag hade en plan för flaskorna när jag köpte dem. Men nu kan jag för mitt liv inte komma på vad den var.
Tänkte jag iscensätta en nyproduktion av Gullivers resor, där fokus ligger på att Gulliver förundras över Lilleputtarnas dryckesvanor? Eller tänkte jag att Barbie och hennes vänner skulle få ha en jättefest (i hopp om att äntligen bli bjuden)? Eller planerar jag att alltid ha en flaska i handväskan för "oförutsedda händelser"?

Hjälp! Alla tips och idéer mottages tacksamt!
Snälla hjälp mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du en släkting på Bragevägen i Handen?

Flaskorna kan man alltid dekorera en födelsedagsblomkvast med, eller nåt. :D

Anonym sa...

EXAKT!! Å jag fyller ju år hela tiden, så ge mig ge mig!!!!

el Niño sa...

Man gillar dem så mycket för att den korrekta benämningen på dem är miniatyrer. Har jag lärt mig av en flygvärdinna, och de borde väl veta?

el Niño sa...

Och förresten, lyllos dig som läser Midnattsbarnen. Fantastico!