onsdag 30 juni 2010

Årets stora misslyckande

Om det är något som jag inte riktigt lyckats med i år så är det mitt läsande. Jag har generellt inga direkt höga krav på mig själv att prestera just nu; gymmet, nya filmer, TV, det sociala umgänget, städandet etc. får alla gå i andra hand nu när vi har en liten att ta hand om. Men läsandet... Jag älskar ju faktiskt att läsa och har all tid i världen att läsa på kvällarna. Men ändå så blir det liksom inte av. Antingen är jag för trött och somnar efter två sidor, eller så är det något annat som lockar mer.
Men nu ska det bli ändring på det. Hädanefter är det en bok i veckan som gäller (nåja...).

Och får jag bara säga att efter att ha läst om Stjärnor utan svindel så är jag så sjuuukt irriterad på huvudpersonen. När jag läste den första gången (typ -97) så var jag så imponerad av Sophies djupa självkännedom, handlingar och tankar. Idag så är hon bara en irriterande, självupptagen och osäker fjant.
Coolt ändå att man utvecklas som läsare!

Inga kommentarer: