söndag 27 juni 2010

Bojkott

Här sitter jag nu med en sprojlans sprillans ny iPhone. Men vägen hit var inte enkel. Man kan lätt säga att jag sällan varit så arg, frustrerad och tillintetgjord som jag varit denna vecka. Och allt för en jävla telefon.
Short story:
Min mobil dör. Jag lånar Mannens som inte har någon teckning och därför på inte sätt kan titulera sig mobiltelefon (att den bara funkar på balkongen är inte speciellt mobilt, no?). Jag går till The Phone House som "arbetar mot att förbättra våra kunders mobila liv" (citat från deras sajt).
Nu visar det ju sig att så inte är fallet.
The Phone House är en bunt fula, mansgrisiga bajskorvar som alla borde ställas upp mot en vägg och örfilas ordentligt. Inte bara för att de inte kunde förbättra mitt mobila liv, utan för att de faktiskt inte ville hjälpa mig. Alls. Inte vid första besöket. Inte vid andra. Inte heller när jag ringde. De gjorde faktiskt mitt mobila liv sämre eftersom jag varken fick hjälp eller den iPhone som jag ville köpa. Jag stod där och ville lägga mina pengar på dem och de bara behandlar mig som skit. Båda gångerna. Och jag tog det!
Egentligen är jag nog allra mest upprörd på mig själv som bara svalde deras skitsnack och inte sa ifrån. För inte får man väl behandla sina kunder hur som helst? Har inte kunden alltid rätt? Hade jag velat bli tillplattad hade jag spelat sällskapspel med en Mensamedlem. Men att en (två var de faktiskt) jävla telefonförsäljare ska få förstöra min dag, det tar jag bara inte.
Så, härmed bojkottar jag The Phone House.
Dessutom tänker jag mejla chefen på just den här butiken och klaga.
Är ni med mig?

(Mobilen köptes till slut utan krusiduller på OnOff.)

4 kommentarer:

bästis sa...

Jag är med dig, alltid!

MarathonMia sa...

Jag är med dig. "Boys are stupid - throw rocks at them!"

Du gör dig inte alls som arg - det borde The Phone House veta - vilket de snart får göra :D Heja dig!

mAria sa...

Jag hjälper till med bojkotten. Vi i I-världen måste hålla ihop.

Anonym sa...

precis samma sak hände mig på telia. de ville inte sälja nånting alls till mig. då traskade jag över till 3 och så var telia en kund fattigare.