måndag 14 juni 2010

Bebis på Berns

Jag inser att jag har blivit superkass på att uppdatera bloggen och att jag gör alldeles för mycket saker. Tanken är ju att ni ska få ta del av allt jag gör och förtjusas, förfasas och för...närmas?
När jag nu tömmer kameran (som jag numera tagit för vana att ha med mig överallt) så inser jag att det hänt en del sen sist. Så jag börjar helt enkelt med att låtsas att det är onsdag förra veckan. För då hade vi det riktigt, riktigt trevligt.

Igår var hela familjen på Berns där min underbara lillasyster hade slutvisning. Hon pluggar på Tillskärarakademin och avslutar termin två med en modevisning som vi såklart ville se.
Dunka-dunk, flashande ljus, massor med fantastiska kreationer och så en liten sovande bebis med Peltorlurar i sin vagn. Min teori om den sistnämnda är att vibrationerna i basen verkade sövande, typ som när man åker bil.
Jennifer hade tre modeller på catwalken, inklusive sig själv (bilden). Vad ingen visste var att hennes egendesignade jeans spruckit lite och hon hade varit tvungen att sy in sig själv i dem för kvällens båda visningar (vi var på den tidiga). Vilken resulterade i att hon inte kunde gå på toa. Vilket såklart resulterade i att jag var tvungen att säga saker som är du inte kisssssssssnödig? (med mycket sssss) Ta stora klunkar ur min läsk samt hälla vatten från glas till glas framför henne (okej, det var MarathonMia som gjorde det) tills hon vred sig av rysningar.

Knäppt det där.
Här går jag på Berns och ser min syrras visning och allt jag tar med mig hem är att hon inte kunde gå på toa. Hade det här inte varit ganska rättvist om jag kissade på mig den natten?

1 kommentar:

Lillasyster sa...

Joooo! Rätt åt dig hade det varit!!