måndag 6 december 2010

Mardrömsmåndag

Efter en nästan sömnlös natt (20 minuter sova, 5 minuter ta hand om Rufus natten igenom) så var jag rätt mör när jag klev upp imorse.
För att pigga upp mig så hoppade jag av tunnelbanan en station tidigare och svängde förbi Wayne´s Coffee för en liten pick-me-up. Som var skitäcklig. Väl framme på jobbet satte jag mig ner och strukturerade hela dagen i listform, bara för att en halvtimme senare kastas in i ett kaosartat projekt som höll mig upptagen hela vägen fram till lunch.
- Åh äntligen! jublade jag och tänkte våta tankar om hämt-sushi eller i alla fall en lasagne från ICA… och får ta emot ett samtal som får mig att behöva jobba halva lunchen och ringa panikartade samtal till kunder som i godan ro tagit rast.

På eftermiddagen lyckas jag beta av ungefär en tiondel av min lista och på tunnelbanan hem är jag illamående av trötthet och hjärnan är en enda stor burk med hallonsylt. Och som grädde på min sylt vägrar Rufus att somna.

Vissa dagar går det bara inte.

Inga kommentarer: