måndag 13 december 2010

Våga vägra byxor-veckan

Efter ett antal timmars garderobsångest så tog jag igår ett exekutivt beslut om att våga vägra byxor den här veckan. Jag har med flera snygga kjolar och klänningar som bara ligger/hänger i garderoben och tar plats när de skulle må bra av en tur på stan då och då. Men ändå så lyckas jag glömma dem varje morgon då jag klär mig.
Men inte den här veckan. Nu ska de alla ut och luftas, en efter en.
Här är t.ex. dagens outfit:

Kjolen är köpt på Chatuchak Weekend Market i Bangkok och polotröjan är från H&M.

Bäst med kjolen är dess hundtandsmönster som passande nog går bra ihop med min hundtandsmönstrade väska, också ett fynd från den stora thailändska marknaden. Kvalitén på kjolen kan jag dock inte gå i god för, och jag känner att jag kanske borde tagit med en extra kjol bara utifall idag…