fredag 7 september 2007

Så...ren...liksom...

Jag har myshemmakväll med lite egentid.
För det behövs:
1) lättlagad mat (gärna värma-i-micron-stuket)
2) en feelgood-film
3) glass (Ben&Jerry's)

Mat och glass var enkelt fixat. Svårare var dock filmvalet.
Efter mycket letande och avfärdande (Return of the killer tomatoes i all ära, men förutom Russel Crowe så ser jag inte vad som ska få mig att må bra) så hittade jag till slut remaken av Bewitched. Den med Nicole Kidman och Will Ferrell. Hur den var? Jättetrevlig och småmysig, men vad som slog mig halvvägs in i filmen var hur ren fröken Kidman är. Hon är så... obefläckad och... ren...liksom... Som en Ajaxreklam. Urtypen för helyllekvinnan. Läskigt. Själv sitter jag i mysbyxor med en förpackning B&J och slabbar och hon är fröken-rosor-på-kinderna-hela-dagen. Pfft.

Så nu har jag bestämt mig. Jag ska bli som Nicole. Fast utan scientolog-Tompa i bagaget.
Mitt fösta steg är att börja använda rouge. Varje dag.
När jag kommer in i det ska jag köra läppstift och locka håret, fast först måste jag klippa mig. Hmmm. Påminn mig om att boka klipptid...

1 kommentar:

Anonym sa...

Får en liten läskig känsla av The Stepford wifes. Fantstisk film, men de är äckligt perfekta. Undrar varför...
Lova att inte bli så ren och perfekt, lova!