onsdag 10 oktober 2007

Sovplats Asien

Har ni hört talas om Tokio Hotel?
Fyra tyska emokillar som är en sisådär 12 bast. Som spelar i band. Och så är de tyska. Sa jag det? Kombinationen av detta och att jag ska gilla deras musik är närmast obefintlig teoretiskt sett – och ändå blir jag sådär larvigt glad varje gång jag hör dem på radion. Eller i min iPod (råkade halka på nedladdningsknappen på Piratebay…).
Vad betyder det här? Är jag en sjuk, sjuk människa eller är jag bara mogen nog att kunna uppskatta all slags musik?
Sa jag att de är tyska tolvåringar* vi talar om?


*Okejdå. Nittonåringar. Men ändå.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker också att de är bra, jag var dock tvungen att googla dem för att se om det var en tjej eller kille som sjunger :-)

Lilla Duktig sa...

Haha!
Bara en sån sak.

Kärlek.

Anonym sa...

1. Tokio Hotel är inte emo. Det är Rock.
2. Spelar det nån roll om de sjunger på tyska? Ingen klagar ju på att Juanes sjunger på spanska.

3. Tokio Hotel är bäst punkt slut.
Nu undrar du säkert: vem e den här skitungen? jo jag e din kompis Ricardos kusin och jag är 15 år. Thats it Tack för mig. och skratta på du för denna kommentar, Jag bryr mig inte.

Anonym sa...

Och juste.. Spelar det nån roll om de är tyskar? e det nåt fel med tyskar lr?

Lilla Duktig sa...

Äntligen! Någon som står upp för Tokio Hotel.
Jag har smyglyssnat på dem på jobbet och i min iPod varje dag nu.
Jag kanske också borde komma ut ur garderoben?