tisdag 10 juni 2008

Min mörka sida

Okej. Alla människor bär omkring på en lite hemlig, mörkare sida och jag har just hittat min.

Det saknas nämligen ett stycke svensk historia (?) hos mig. Jag har i princip missat varenda svensk serie sedan Varuhuset (Karin! Kjell! Ylva!) gick 87-89. Visst, jag har sett en del Skilda Världar och så men tungviktarna Rederiet, Skärgårdsdoktorn och Tre Kronor har gått mig helt förbi.
Detta gör att jag ibland missar skämt, dolda referenser och allmänna diskussioner om ämnet. Men lider jag? Nej. Skäms jag? Nej. Tänker jag göra något åt det? Nej, det här är min hemliga, mörka sida. Jag tror bestämt att jag tänker sätta ära i att inte ha sett ett enda avsnitt av Rederiet (lite av en prestation faktiskt), le oförstående när namnet Wilma blir årets mest populära och vara glad ändå.
Räck upp handen den som tycker att jag har fel.

4 kommentarer:

Magda Gad sa...

Du då har vi nåt gemensamt... jag kollar överhuvudtaget inte på serier, vare sig svenska eller utländska... känner mig totalt bortkommen i alla såna där tv-diskussioner, blev faktiskt hånad för det senaste idag när jag inte visste vad en Robinson-planka var.

MarathonMia sa...

Mina händer sitter klistrade vid låren. Du har helrätt bejbi. Men det är tur att det finns folk som vill sitta hemma och kolla så att inte alla spinningcyklar blir upptagna!

Missy sa...

Åh... Varuhuset... Kärleken i charken, intrigerna bland cheferna, de stora glasögonen, axelvaddarna... Axelvaddarna!

Jonna sa...

Jag har heller aldrig sett ett helt avsnitt av Rederiet :-)