tisdag 3 juni 2008

Nyfiken i en strut

Idag har jag varit ond och manipulativ.
Jag fick en kollega att göra ett nyfikenhetstest på en annan kollega.

Ni förstår, min teori var att vår kollega är så nyfiken att hon inte kan låta något vara. Om någon skulle hålla fram en knuten näve framför henne (så som man gör med hundar – man har en godisbit i handen och säger saker som ”kom kolla godis”) skulle hon gå av på mitten av nyfikenhet. Alltså utmanade jag en annan kollega att testa. Vilket han gjorde. Och medan han gullade med sin tomma, knutna hand så stod hon och bokstavligen hoppade upp och ner framför honom och begärde att få veta vad han hade där. På allvar.

Jag är så ond ibland.
Hehe.

2 kommentarer:

Magda Gad sa...

Hahahahahahaha, underbart!!!
Jag är tvärtom. Mycket svårlockad.

MarathonMia sa...

Jag har sagt det förut... Jag vill ha tillbaka dig som arbetskollega!

Du borde få priset som "Årets bästa, alla kategorier".