fredag 23 januari 2009

Jackie, jag och axelvaddarna

Igår ver det bokklubbsmöte och alla hade alla läst Jo Nesbøs bok Fladdermusmannen.
Fladdermusmannen är ungefär lika bra som en bok av Liza Marklund, minus det roliga.

- Men, tänker du och rynkar på ögonbrynen, Liza Marklunds böcker är ju inte roliga. De är inte ens bra!
- Just det, svarar jag och nickar menande.


Men men, man kan inte älska alla böcker. Vad man däremot kan göra är att se till att nästa bokklubbsbok blir bra. Och jäklar så bra det blir.
Tills nästa gång har vi tema tantsnusk och alla får läsa valfri Jackie Collins. Målet är att läsa högt ur vald bok, då vi också ska passa på att klä oss i samma anda. Jag tänker fyrkantiga silkesdressar med mycket axelvaddar och skärp någonstans på mitten. Jag tänker stort hår, aprikosfärgade naglar, ljusrosa läppstift och blå ögonskugga. Jag tänker mig att det här kan nog bli den roligaste bokklubbssammankomsten på länge.

Inga kommentarer: