onsdag 10 juni 2009

Radiotorka

Jag kan inte jobba utan musik.
I egenskap av att ha Kontorets största högtalare (ett faktum som jag gärna tar upp både en och två gånger) så väljer jag också musiken. Nästan allsmäktigt, ty det är sällan jag får klagomål från mina kollegor. Detta kanske inte betyder att jag har extremt bra smak (även om kollegan A senast igår utnämde mig till hans idol och förebild när det gällde musikval...jajamensan!) utan att de kanske är lite rädda för the wrath of the pregnant woman - eller nåt...

Men nu är det fanimej radiotorka i Sverige. Efter det att alla ordinarie P3-program tagit sommarlov så sitter jag här med ett gäng skitprogram (Brunchrapporten med Henrik Torehammar och Morgonpasset Sommar med Claudia Galli) och tänker; tar de in vad skit som helst som programledare? Sedan svarar jag mig själv; ja, det gör de uppenbarligen.

Låt mig kräkas på sommarens P3-programledare innan jag, i brist på annat, byter till P4 där Ulf Elwing, Lotta Bromé och Stockholmsnyheterna gör mig marginellt gladare MEN ryser när de envisas med att spela Per Gessle i parti och minut.

Så nu är jag istället tvungen att lyssna på gamla, trötta spellistor på Spotify och vrida mina händer i ångst till dess att Sommarpratarna sätter igång i P1 den 20/6.
Misär!

Har du en spellista från Spotify till mig? Skicka genast innan jag går av!

3 kommentarer:

herr R. sa...

http://open.spotify.com/user/alfsvante/playlist/7mQHKVpawa0LNdWgZwxyuo

Lilla Duktig sa...

Guld!

Jonna sa...

http://open.spotify.com/user/jonna80/playlist/3r9Znzvcslkj93NQYFGJSN