torsdag 13 augusti 2009

Begåvningsreserven?

Okej. Man ska inte skita där man sover, men jag kan bara inte sluta förundras över sajten Familjeliv. Ni vet, sajten där alla gravida, barnönskande och föräldrar hänger och snackar skit?
Inte? Nähej.

Jag har i alla fall en massa bra erfarenheter därifrån, och har hittat min "egen" mammagrupp med tjejer som bor i samma område som mig och som ska ha barn nu i höst. Men, men, men...


En del människor är ju så blåsta att man undrar hur de ens hittade on-knappen på datorn. Frågorna som ställs i forumen, ämnena som diskuteras... Ibland undrar jag som nyfiken smygläsare var jag hamnat: Är det förskolan Älgens kuddrum eller är det en sajt för vuxna som ska skaffa barn? Eller (gudbevaremigväl) redan har barn? Som Anki85 som väntar sitt fjärde barn och är expert på allt? Hon kan allt och finns med på varenda tråd. Läbbigt.

3 kommentarer:

S sa...

Den där har jag varit med om in real life - med grannen (högutbildad, tandläkare) som råkade bli med ett fjärde barn "trots att hon ammade". Fjärde barnet, borde man inte lärt sig då, liksom?

Therese sa...

Och det enda jag har att tilläggs är Amen och ett hallelulija.

Man blir varenda gång man synar forumet mkt förundrad!

Jonna sa...

Haha, men det är ju det som är tjusningen med FL! Man kan hitta härliga människor att umgås med IRL samtidigt som det är en liten freakshow =)