onsdag 17 mars 2010

Vad är grejen?

En gång följde jag slaviskt en blogg som hette Vad är grejen?. Killen som driver bloggen ifrågasätter varje dag en ny sak eller en person (spikmattor, Laila Bagge, Robert Wells) och jag tänkte ta tillfället i akt att hylla den genom att fråga mig (och er):

Vad är grejen med amningsbehåar?
Varför kan de inte göra snygga amningsbehåar? I glada färger som faktiskt funkar och ger stöd?

Min bål ser ut som en saccosäck. Full med knöliga utbuktningar vilka ändrar form när man sticker in ett välplacerat finger i sidan.
Jag har nu köpt fem (5) olika amningsbehåar. Alla har kostat mellan 129 - 279:- och är inköpta på Lindex och H&M. Inget fancy alltså, men ändå. På en bra dag är jag ungefär lika yppig som min 85-åriga mormor och jag börjar fundera på om jag kommer att få bestående men.

Tankarna går nu mot att krypa till korset och investera i en riktigt dyr i alla fall.
MEN, är de verkligen bättre? Köper jag bara inte en sexhundrakronors saccosäck (en lazyboy haha!) istället för en dito för en fjärdedel av priset?
Tankar på detta tack!

9 kommentarer:

Kattens mamma sa...

Jag kollade på Lindex häromdagen. Blev förvånad över att det finns spets. Inte för att jag är en spets tjej men ändå. Sen har jag bröst så det räcker sen innan. Frågan är om de faktiskt håller upp och ger stöd? Testa massa och informera.. =)

el Niño sa...

När det gäller bysthållare är det alltid bäst att gå till den stränga damerna på NK. Inte så jättekul när de kommer in i hytten och börjar slita och rycka men det blir alltid bättre än när man försöker klara sig på egen hand.

Anna sa...

Amen säger jag. Vad är grejen???

Har inte köpt någon svindyr men ändå 299 kr på Twilfit och den är precis lika USEL som de andra. Bit ihop och uthärda bara!

Tack för söta kommentarer hos mig! Värmde mitt hjärta!

bästis sa...

Ta fram din kreativa sida, en usel amningsbh och en du gillar, men är villig att offra. Är övertygad om att du efter att ha fått fundera och krixa lite kommer fram till en lösning som kan ge dig den perfekta amningsbh:n.
Go go go!

Lilla Duktig sa...

Var i ett stort köpcentra idag och letade efter något som ens avlägset kunde få kalla sig bystHÅLLARE för amningsbruk. Fann inget som höll måttet.
Specialbutik nästa eller?

Rebecca sa...

haha...sorry. Delar inte riktigt ditt problem vettu ;) Okej dom är rätt tråkiga på den punkten håller jag med! Men som småbystad har stödet aldrig varit ett problem. Men låt mig gissa. byglar undviks hej vilt pga att dom kan orsaka mjölkstockning och jag säger bara AJ. Men här har du väl en affärsidé börja utveckla fungerande bh:ar för mammor med "större" bröst :-D

Lilla Duktig sa...

Faktiskt. Det här är inte det första jag stör mig på...

bästis sa...

Hävdar fortfarande att du kan kirra det själv. Ta hjälp av syrran. Hon kan verkligen sy. Annars så kolla läget på Details eller Melbin i Gamla Stan.
Sista utvägen är att härda ut tills du tänkt sluta amma.
Kram

Nostalgia sa...

jag har ammat i sammanlagt 3 år med D-E-kupor. det enda mina tuttar fick plats i var en slags bh-top som jag köpte på XLNT (kappahl), det var som typ en sport-bh. fast inte lika stadig. jag fick helt enkelt lirka fram bröstet under själva resåren. inte alls så smidigt, men det fick funka. den var väldigt skön iaf. eller ÄR, jag har den kvar, 13 år senare :D

man hade ju kunnat vänta sig att utvecklingen skulle gått framåt sen dess, men tydligen inte. dåligt.