måndag 19 april 2010

Deal(kejk-)breaker

Redan på lördagsmorgonen visste jag det.
Den här dagen skulle inte genomlevas utan lördagsgodis.

Mannen måste ha känt det han med. För plötsligt stod vi båda vid bankomaten i köpcentrat och tog ut varsin hundring. Nickade åt varandra i samförstånd "jo, smakar det så kostar det, och idag kostar det minsann". Blink blink. Nick nick.
Medan Mannen gick lös på hembakade mockarutor så köpte jag på rutin en burk Ben&Jerry's. Chocolate fudge brownie. Denna avnjöt jag framför senaste avsnittet av Lost (är det spännande eller är det spännande? hur i helsicke ska de knyta ihop säcken?).
Efter halva burken mådde jag illa. Men eftersom regeln är att man får böta per tillfälle så kändes det dumt att avbryta glassfesten nu... Andra halvan åt jag mest på ren vilja. Sen mådde jag mer illa.

Hur det går rent generellt med vårt kejk-brejk?
Två veckor in och 500 spänn i burken.
Bra, skulle jag vilja påstå.

3 kommentarer:

Rebecca sa...

:-D

bästis sa...

Fast vem kan motstå mina mockisar?

Lilla Duktig sa...

Too true.