tisdag 6 april 2010

Sleepy baby

I enlighet med 23-veckorstrotsen (?) så vägrar Rufus att ligga i vagnen. Ibland när han är riktigt trött funkar det, men oftast så är det nej, blä och skrik. Eftersom det är rätt jobbigt och bära lillkillen på axeln när man är ute på promenad så tog jag idag med mig vår uråldriga Baby Björn. Eftersom bärselen antagligen är daterad tidigt 1700-tal så bär man bara med axlar och rygg, MEN Rufus gillart och jag aspirerar på att vara världens bästa mamma så...Det gick väldigt, väldigt bra. Gungningarna måste ha påmint lite om hur det var att ligga i magen, för lillkillen somnade som en stock vid två tillfällen (och vaknade bara när jag försökte lägga ner honom i vagnen).
Imorgon bär det iväg till SOBMHP (stor opersonlig barnbutik med hutlösa priser). Då ska jag prova selar som passar in i detta århundrade!

4 kommentarer:

bästis sa...

YEY!
Hoppas att du hittade något Rufus gillade och du kunde axla (förlåt).
Kram

Lilla Duktig sa...

Höhöhööö...

Sara sa...

När mina båda var i den åldern hade jag med bärselen varje gång jag gick ut med vagnen - hälften av gångerna slutade det med att jag bar ungen i bärsele och sköt en tom vagn framför mig. Men de slutade gasta i alla fall...

Nostalgia sa...

jag vet inte vad du har för vagn. men från att Filip var 4 månader så vägrade han ligga i vagnen när han var vaken. jag bytte till sittdelen, hade ryggstödet halvt uppe och bäddade runt honom så han 'satt' stadigt. och då blev han nöjd, han ville väl ha koll på omvärlden. och så somnade han och det var bara att fälla ner till liggläge utan att han märkte nåt :)