fredag 25 januari 2008

17 av 20

Ibland är det kul på jobbet. Som till exempel när cheferna är på semester eller när alla är på konferens och jag är själv och passar telefonerna.
Och så är det fredagsmornarna.
Då är det introtävling på P3 och alla medarbetare samlas runt min dator (jag har ju störst högtalare) och slår sina kloka hjärnor ihop för att lösa veckans låtlista.

Förutom att jag är kung på detta (jag kan vara väldigt övertygande ibland) så är det så kul att alla är bra på någon speciell musikstil eller genre och får visa sig från sin bästa sida under ett par minuter. Kärlek helt enkelt. Tänk om varje dag kunde vara så bra. Då skulle jag jobba där för alltid.

(Idag hade vi 17 av 20 rätt som är rekord - förutom förra veckan då vi lyckades pricka in alla rätt!)

Inga kommentarer: