söndag 6 januari 2008

Kärringvarning

Gamla människor tar ofta med sig inneskor när de ska gå bort.
Det gör jag med. Eller, inte skor men ett par lurviga sockor eller tofflor. Jag har gjort det ett tag nu. Och tydligen så är det inte så accepterat som jag trott. Uppenbarligen bryter det lite mot hur man ska bete sig när man går bort och är yngre. Eller, vänta. Jag är ju 30. Hur som helst...

Jag tycker det är skitsmart med att ta med tofflor. Följ den här tråden är ni bussiga:
Jag sitter på en middag hos bekanta. Det är jättetrevligt, men jag fryser om fötterna. -> Jag sitter och försöker parera fötterna från golvet. Sitter obekvämt. Känner mig obekväm. River kanske ner duken. -> Jag vill åka hem. -> Det roliga tar slut för tidigt. -> Alla tror att jag är en otacksam jävel. -> Jag blir aldrig mer bortbjuden till vänner. -> Jag blir en ensam kvinna som bor i en liten lägenhet med sina 175 par tofflor.

Så; eftersom jag alltid fryser om fötterna, är det inte okej att ta med tofflor eller strumpor för er skull?

Dessutom fick jag ett par tofflor av pojkvännen i julklapp som ser ut som de på bilden ovan. Fast mina har hjärtmönster i rosa och rosa. Samt rosa band.

5 kommentarer:

Love Mondays sa...

Någon måste föra detta tantiga sätt vidare - och att göra det för VÅR skull - ännu bättre! Varma fötter är glada fötter.

Nostalgia sa...

klart man ska ta med sig tofflor! jag brukar ta med mig varma lurviga sockor, jag fryser alltid om fötterna! min brors tjej har dessutom investerat i utlåningstofflor av olika modeller. perfekt! man åker dit, gosar med bebisen och får låna varma saker till fötterna undertiden.

Lilla Duktig sa...

Åh! Så Martha Stewart!
Jag gillar din brors tjej. Mycket.

Anonym sa...

Klart du ska ha med dig tofflor (jag skulle gärna se dig i de med hjärtan på, men jag fattar om de är lite otympliga att släpa omkring på). Vi har också gästtofflor till utlåning, eftersom det är lite dragigt här i vårt fina radhus. Åtta par i olika storlekar och färger, fräscha och fina i nån slags fleece med antihalksula. Eden, säger jag bara ...

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Tofflor is the shit och de på bilden var ursöta! Vill också ha...