onsdag 2 januari 2008

Sömnsjuka

Igår så gick det bara inte att sova.
För många dagar med sena kvällar och långa sovmornar och på det en hel dag i komatillstånd (nyårsdagen) får skulden.

När klockan var 22.00 sov jag som en gris. 22.42 vaknade jag och kunde inte somna om. 23.23 gav jag upp vridandet och läste lite. 23.54 lade jag läsandet åt sidan (trötta ögon, pigg hjärna) och slängde på TV:n. Text-TV basunerade ut hur jag skulle få diabetes av att inte sova ordentligt. Lite gammal hederlig Spin City på det. 01.05 funderade jag och killen på vad vi skulle ta oss till. Vi kollade om min näsa fick plats i hans. Det gjorde den nästan. 01.20 bestämdes det att American Pie var lösningen till alla våra sömnproblem. Jag somnade runt tjugo minuter senare i en oas av pinsamhet och med killen fnittrandes vid sidan om mig.


Idag är jag ett vrak.

Inga kommentarer: