fredag 16 maj 2008

Lilla Duktig experimenterar med smet

Det har gått en tid nu sen jag experimenterade med deg, så jag tänkte: vad annat gör man en regnig torsdag mitt i månaden? Varför inte hoppa upp på hästen igen och baka lite?Sagt och gjort. På www.recept.nu hittade jag en massa roliga muffinsrecept. Bland annat Leilas. Så jag tog hennes (vi kom väl överrens om att hon bakade bra men inte hade några vänner?). Och godammit så bra det blev!


Faktiska bilder från det färdiga resultatet. Till vänster vanliga muffins (med lite citron) och rosa frosting och jordgubbar. Till höger chokladmuffins med chokladfrosting.

De rosa kördes raskt över till BargainBitch där jag ikväll ska på old school pyjamasparty. (Komplett med chick-flicks, grönsaksstavar och ansiktsmasker och sprit.) Ska bli spännande att smaka på dem hela. Jag har ätit smeten, den färdiga muffinsen (hur böjer man en muffin?), frostingen och jordgubben – men inte ihop (alla smakade underbart).
Hoppas att de andra tjejerna gillar dem!

5 kommentarer:

Jonna sa...

Åh vad mysigt och gott det låter *avis* Ha det så kul!

Magda Gad sa...

Gaaaah - va gott!!! Skulle vilja ha en av varje till frukost :D

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Oh my God! De ser helt himmelska ut - jag hade älskat att ha dig som vän :-)

MarathonMia sa...

Du är proffs. Typ på allt.

Anonym sa...

Jäklar vad snygga de blev!!!
Åhhh vad sugen jag blev på att baka och bjuda på sådana!