fredag 24 september 2010

Febertoppar och konstiga tänder

Jahapp.
Rufus är sjuk.
Sedan i onsdags så har det blivit värre och värre och eskalerade med hast igår kväll. Nu ligger tempen någonstans vid 40-strecket och visar inga tecken på att avta.
Det här med att det var den nya tandens fel kan vi alltså avskriva. Tanden förresten, den är jättekonstig. Den sitter liksom 2-3 millimeter bakom den ena framtanden. Vilket måste göra jätteont för Rufus med en ny tand som pressar på de (nåväl) gamla. Någon som känner igen detta fenomen?
Jag har hört mig för, och det kommer säkerligen att ordna sig av sig självt - dessutom är det ju bara mjölktänder... Men ändå.
Mannen är och fiskar igen nu på eftermiddagen och jag har utan framgång fått lillkorven att sova. Han är pigg, glad och gosig och väldigt, väldigt varm. Tur att vi har en sval pool att svalka oss i utanför dörren och en jämn och stadig AC som håller lägenheten sval!

Hoppas att febern går ner imorgon. Dels för Rufus skull, men också för att vi är bjudna hem till Bästis mamma och Peter som bor i huset vi hyrde när vi var i Thailand sist. Mina pengar är på en GT på verandan för att kolla in öns snyggaste solnedgång.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej,
tråkigt med Rufus. det ringer en liten klocka och jag tänker "aha- ärftligt kanske.."
kram p