tisdag 7 september 2010

What's the weather like?

När jag lärde mig engelska så var What's the weather like? en av de första fraserna som riktigt satte sig (Förutom I like Dirty Dancing). Jag minns att läraren tryckte på play på kasettbandspelaren och en mogen mansröst med överdriven brittisk accent sa What's the weather like? och så tryckte läraren på paus och hela klassen skulle upprepa. Läraren dirigerade ivrigt påhejande och vi i klassen gjorde allt för att göra så bra ifrån oss som vi kunde.

Var vill jag komma med det här då?
Jo. Vädret här är jättebra. Tackar som undrar.
Dagtid är det runt 35 grader varmt, men inte jättesoligt utan lite smådisigt och en sval fläkt. Poolen är runt 30 grader varm och så även havet. Kvällstid är det strax under 30.

Monsunsäsongen som alla varnade för har visat sig två gånger då vi fastnat i rejäla regnskurar... Men då har vi glidit in i en affär eller satt oss på en restaurang och väntat ut skuren. Även om vi köpt paraplyer så är det nästan löjligt mycket vatten som kommer ner från himlen. Och det går snabbt också! Ena sekunden är det ett regnstänk från klar himmel och i nästa en hink vatten från en grå pulserande massa.

Alltså. Vi överlever.
Hoppas bara att det inte blir värre. Då kanske vi regnar bort.

2 kommentarer:

Redighetsministern sa...

Jag tycker det är ganska härligt och svalkande med de där häftiga regnen. Vi sprang som galningar Anki o jag emellanåt ...En dag blev jag sittande hos en gammal morfar på hans veranda tills det lignade ner sig...Haha
Njut o ha det gött!!
Vi beställde ny resa till februari i lördags. Samui, koh pangan, o samui igen..
Kram Brittis

Lilla Duktig sa...

Åååååh!
Underbart!