onsdag 18 maj 2011

How do you afford your rock'n'roll lifestyle?

Jag tror inte att jag någonsin nämnt mitt rockband här i bloggen och jag tror jag vet varför.
När jag startade bloggen 2007 (!) hade vi redan lagt bandet på hyllan på obestämbar framtid. Efter starten 1994 (! igen) så höll vi på i runt elva år innan barn och familj krävde förtur och vi sa
hej och tack till replokal och instrument.

Fem år och fyra barn senare (snart fem) kickade vi igång bandet igen lagom till årets början och nu på lördag har vi faktiskt vår första spelning. Jag är skitnervös.

Det känns som att det är så mycket som står på spel helt plötsligt. Inte alls som förr när vi spelade ute jämt och tog det lite som det kom. Utan alltför mycket planering liksom. Skrev
låtlistan innan vi skulle upp på scen, struntade i hur vi såg ut (på gott och ont) och bara körde vår grej. Det är svårt att hitta tillbaka dit märker jag.

Sen finns det ju plussidor också. Men det kan vi ta en annan gång.

Inga kommentarer: