tisdag 24 maj 2011

Muffintop

Tänk att något som låter så gott kan ställa till så mycket besvär.

Min muffintop (en sötare omskrivning för gäddhäng, se bild) har nu nått sin maxpotential. Detta resulterar i att samtliga byxor i min garderob korvar sig och skapar en rund, mjuk vaddering runt kroppen. Jag skulle ärligt talat behöva byxor med högre midja för att kunna stoppa in hela härligheten. Gärna upp till armhålan för säkerhets skull.

Eftersom jag inte är den som klagar (...) så har jag självklart bestämt mig för att göra något åt det och startade gårdagen med alldeles för dyr hälsotalltik till lunch samt en halvmils powerwalk med Sturebymamman på kvällen. Idag har jag jobbat proaktivt genom att bara sitta still framför min dator på jobbet. Till och med på lunchen. Dock har jag varken småätit eller haft kul.

Muffintop be gone!

Inga kommentarer: