lördag 18 juni 2011

Elva år

Idag sov hela familjen middag ihop.
I två timmar var det helt tyst i lägenheten. Ingen TV, radio, duplokras, bilar som dras mot parketten... Inget.

Det är verkligen inte ofta jag har ro i kroppen att sova mitt på dagen, men idag var jag trött. Och kanske lite bakis. Jag och min käre make firade nämligen elva år som par igår och med Pojkvännen Pelle säkert installerad som barnvakt tog vi oss in till stan och började kvällen på Fotografiska och såg Mapplethorpes utställning. Sedan drog vi vidare till Fondueboden där vi åt. Alldeles för mycket. Men ändå. Jag är nu helt övertygad om att kärlek stavas "smält ost" i flera länder. (I andra länder stavas det t.ex. "IKEA".) Dessutom hade jag ingen aning om kvällens planer utan fick chansen att bli riktigt överraskad.

Vi avslutade kvällen med att möta upp mannens jobbarkompisar på ett ställe på söder, något som alltid är kul om det inte var för det faktum att jag a) aldrig lär mig deras namn (till mitt försvar har han runt 50 stycken kollegor, samtliga killar i åldern 25-35) och b) de hade ett par timmars försprång i ölandet.
Hur som hade jag en fantastiskt trevlig kväll. Det är inte ofta jag och mannen går ut tillsammans, men när vi gör det så har vi alltid jättekul.
Det enda smolket i bägaren är dagen efter... Vem får sovmorgon när båda varit ute kvällen innan (jag) och vem går upp kvart i sju för att leka med bilar och laga frukost till Rufus (han)? Fast lite får man väl ända stå ut med.
Sova kan vi göra när vi är gamla.
Eller när vi är rutinerade nog att låta Rufus sova borta.

Inga kommentarer: