torsdag 16 juni 2011

I always tell the truth. Even when I lie.

I morse när jag - halvt medvetslös - släpade mig in på toaletten hoppade jag högt (och skrek nästan ännu högre) när jag såg mig själv i spegeln. Jag hade nämligen helt oförklarligt ett långt, knöggligt ärr över halva ansiktet.
I mitt komatosa tillstånd förstod jag inte att jag måste ha sovit med huvudet rakt ner i kudden och att märket i ansiktet bara var ett par timmars tryck av en stackars kudde, utan stod bara där förvirrad av min spegelbild.

Det tog en bra stund innan jag fattade något alls.
Men när poletten sen trillade ner så skrattade jag muntert åt min egen dumhet tills ärret försvann. Då provade jag att skratta lite åt min löjliga frisyr också. Den försvann inte.

You win some, you loose some liksom.

Inga kommentarer: