måndag 13 juni 2011

Rock'n'roll

Vi spelade med bandet i helgen igen och jag vill belysa två saker som gnagt mig sedan jag gick av scenen:

1.
Jag måste verkligen köpa mer kläder som lämpar sig för scen. Två spelningar av två möjliga har jag haft trummisens kläder på mig. Så lite djurmönstrat, lite glam och mycket rock'n'roll alltså. Komsi komsi hem till min klädkammare…

2. Jag har verkligen saknat att stå på scen! Det är så kul. Varför hade vi ett uppehåll med bandet för? Varför?

Jag vet ju varför. Vi har alla varit upptagna med att bilda familj, föda barn, flytta till hus osv. Och det är inte slut än! Trummisen ska ha barn igen i augusti, så nu blir det ett litet uppehåll i gigandet och in i replokalen för att skriva nytt material. Men i november har vi sagt att vi ska ut och lira igen!

Inga kommentarer: