måndag 28 juli 2008

26 bett

Igår kväll kom vi hem igen från semestern i Ålands skärgård och jag kan summera det på följande vis:

Antal mygg- och bromsbett: 26
Antal duschar jag tagit sen jag kom hem: 2
Saker jag kramade när jag kom hem: Toaletten
Antal lästa böcker: 2,5

Åland är bra, men fy fasiken för alla mygg och bromsar som bitit mig sönder och samman. Min strategi att använda myggspray från morgon till kväll (fyra olika, så myggen inte skulle bli resistenta) tycks ha fungerat skapligt i alla fall. Även om hela kroppen kliar.

Just nu är jag inne på jobbet och gör klart några saker som jag inte hann med innan semestern. Förhoppningsvis blir jag klar idag. Annars blir det hela tisdagen också. Hur som helst så slutar jag klockan tre vilket ger mig massor med tid att ligga på ängen och sola. För det ska ju vara bra väder idag. Visst?!

3 kommentarer:

Anonym sa...

26, det var inte många, tror jag räknade till det bara på högra överarmen:-) Fy för mygg...

Lilla Duktig sa...

Usch! Stackars, stackars dig.
På mig fungerade myggsprayen uppenbarligen denna gång. Hett tips...

Ung tant sa...

Bromsar är verkligen hemska! Mygg också förstås, men de kan man som sagt skydda sig emot med diverse produkter.