söndag 6 juli 2008

Smygstart på semestern

Vi låtsas att vi redan har semester. Vi vet att det är en vecka till på jobbet, men vi låtsas ändå:

Vi sov länge. Åt fulle framför Battlestar Galactica (rekvirerat av B, mycket bra.). Promenerade in till Söder. Flanerade. Fikade på uteservering. Handlade mat. Åkte hem. Lökade på ängen med öl och korsord tills det blev mulet. Kollade på mer Battlestar Galactica. Käkade middag. Drack öl. Tittar nu på Nascar live från Daytona (dit ska vi åka på nästa sommars semester) och slappar.
Enda smolket i bägaren är att jag har nackspärr och kan varken träna eller röra på mig ordentligt. Men den har nog gått över till den riktiga semestern börjar. Det måste den.

Men nu ska jag sova. Jag har ju hela söndagen att semestra på också...

1 kommentar:

Magda Gad sa...

Shit va skönt. Jag vill oxå ha semester. NU. Två veckor kvar... puh.