tisdag 8 juli 2008

Statisk träning

Imorse när jag vaknade hade nackspärren och dess efterdyningar släppt helt.
Tjohoooo! tänkte jag och praktiskt taget hjulade hela vägen till gymmet där jag utmanade mig själv på StairMastern. Sen promenerade jag runt på gymmet och tittade på potentiella maskiner. Tyvärr tycker jag träningsmaskiner är hopplöst tråkiga (förutom StairMastern och cyklarna) och gav snart upp.


Det pågår någon slags plankan-utmaning bland träningsbloggarna just nu. Värst är Magda som klarat hela 9:02 (!). Världens Bästa Mia har klarat 3:02. Själv är jag hopplös när det gäller statisk träning och har bara klarat runt minuten tidigare. Men idag kände jag mig stark. Inte som Kenta kanske. Men utvilad stark.

Och visst; 2:02 statiskt blev det! Jag lyckades sammanlagt stå 2:48, men de sista 46 sekunderna ändrade jag läge på armarna och det får man tydligen inte göra...
Imorgon har Mia lovat att vi ska ta 3:15 på morgonträningen. Hon är bra hon. Men jag tror nog att hon i mitt fall lovar lite för mycket.

4 kommentarer:

MarathonMia sa...

Nähe! Vi klarar det. Jag minns att veckorna innan du skulle gifta dig...kunde du stå i plankan hela core-passet. Alltså inte 30 minuter, men i alla fall var du grymmast av alla i salen under plankan-låten.

Alltså kan du. Du har tekniken. Imorgon får du ta med dig viljan.

Magda Gad sa...

Haha va grymma ni är, bra kört! Jag ska fan klara 10. Nån dag. Snart.

Lilla Duktig sa...

Jag känner pressen...

Jonna sa...

Men alltså, över 9 minuter!
När jag tränade klarade jag kanske 30 sekunder! Och nu efter graviditeten vågar jag inte ens försöka :-D
Känn dig duktig Lilla Duktig :-D