tisdag 27 november 2007

Hur länge ska jag vänta?

Jag och min kille har ett väldigt avslappnat förhållande till...typ det mesta faktiskt.
Igår morse sa vi hejdå och han stack på jobbresa. Igår kväll skickade jag ett gulligt SMS av typen "Godnatt, I love you" och imorse så...inget.
Att han inte svarat på mitt SMS eller hört av sig sen igår - borde det störa mig?
Uppenbarligen så bryr jag mig eftersom jag luftar det här. Men, finns det några regler för detta (utom att det är hövligt att svara på SMS)? Ska jag bli tjejigt sur? Eller vanka av och an hemma, dra mig i håret av förtvivlan och vara orolig? Hjääälp.

4 kommentarer:

Jonna sa...

Hmmm... Jag sitter ju just nu på affärsresa och jag och min älskling ringer varandra ungefär 2-4 ggr per dag... Så jag hade varit fly förbannad. Men jag hade nog försökt nå min darling igen, jag menar, han kanske inte har fått ditt sms, hans mobil har kanske dött och han glömde laddaren osv. Jag tror inte det är någon fara, killar brukar vara disträ :)

Love Mondays sa...

Jag har upptäckt att det fungerar lite såhär: Mannen sms:ar Kvinnan = Svar krävs direkt. Om inte kvinnan svarar så har mannen rätt att skicka ett elakt sms för att Kvinnan är sen med svaret - och så kan det bli bråk.

Är det tvärtom mannen som inte svarar förväntas (inaktivt verk) kvinnan att ha tålamod. Vi har inte kommit längre i vår jämställdhet. Tyvärr.

Love Mondays sa...

Rättelse: Inaktivt verb.

Anonym sa...

meh, jag var på en finlandsbåt utan mottagning hela natten (med luren i hytten), sen satt jag på konferens hela dagen och svarade så fort jag såg att jag fått sms