fredag 9 november 2007

Plötsligt händer det!

Idag hände äntligen det som jag (omedvetet?) väntat på.
När jag i vanlig ordning släntrar in på morgonkaffestället på väg till jobbet så tittar baristan upp på mig, ler igenkännande och säger: det vanliga?
*tjoooohooooo*

Det är som att få krita på livsbutiken i kvarteret (check) eller... nä, jag kommer inte på mer. Men ni förstår grejen? Det är som att... nä, jag kommer inte på något bra där heller. Fan. Jag kanske behöver lite mer kaffe.

(sjunger) Kaffe, kaffe, kaffe! Nu är det kaffe!

4 kommentarer:

Anonym sa...

YAY!

Har inte hänt mig än, jag byter kaffeställe alldeles för mkt.

Nostalgia sa...

när man jobbar i en liten butik, eller ett kaffeställe tex, så är det ju viktigt och bra för affärerna att lära sig sina stammisars vanor.
för det ÄR ju så himla charmigt att bli igenkänd på det där viset :)

Lilla Duktig sa...

ja visst är det!? bara kärlek - och dessutom så kommer jag alltid handla kaffe därifrån från och med nu.

Nostalgia sa...

:)
jag har bra koll på snussorter o cig, o hur mycket tanterna vill spela på lotto. då blir de så glada :)
o snuskillarna är så fina :´)