fredag 30 november 2007

Tandjävlar

Jag bet sönder en jävla tand och var tvungen att få en paniktid hos Tandläkar-Ylva, imorse klockan åtta.
Påminn mig att det är en dålig idé att starta dagen med att bli borrad i.
För självklart var det inte bara en tand som var trasig - det var två. Och båda var det hål i. Vad är oddsen? Och hur pank är jag inte nu?
Hur som helst, när jag låg där (efter två bedövningssprutor) halvgroggy, kaffesugen och allmänt irrationell så fick jag lite tvångstankar. Bara några små. Men ändå.

En av dem var vad som skulle hända om jag bet Tandläkar-Ylva. Helt sonika stänga gapet mitt i en skraprörelse (eller vad det nu är) och hålla kvar. Undrar om hon skulle bli förvånad då?
Sen kom jag på att det kanske skulle förstöra vårt förhållande. Sen funderade jag på vilket förhållande vi har egentligen. Sen insåg jag att hon skruvat fast en av mina tänder. Sen blev jag bara förvirrad. Och så kom det en liten tår...


Jag frågade faktiskt Tandläkar-Ylva om någon bitit henne under hennes karriär. Hon sa ja.

1 kommentar:

Love Mondays sa...

Jag har faktiskt funderat på att BITA en annan patient i tandläkarens väntrum. På så sätt tar jag bort fokus på att gå in till tandläkaren. Det är mitt botemedel på tandläkarskräck. Om det inte sitter någon annan i väntrummet så gör jag en fokusmanövrering inne hos Tandläkare-Tonny. Jag tror han är ihop med sköterskan - och vips så är kontrollen klar (efter att jag fantiserar om deras diskussioner) - blä.