tisdag 6 november 2007

Internet gör mig till en bättre människa...?

Jag gillar små, ibland onödiga program. Typ Sticker Lite; Post It´s på datorskrivbordet eller Ergocise; guidar till stretching vid skrivbordet en gång i timmen. Nördigt - men ack så roligt.
Idag hade jag lite tid över, så jag tänkte att jag skulle fixa ett nytt stretchprogram (där tjejen på skärmen inte ser ut som om hon håller på att dö av tristess) och så snubblade jag över det här:



MB Free Subliminal Message Software 1.15, ett program som sänder positiva, sublima budskap via din skärm när det sätts igång. Man kan tydligen själv välja vilket område man vill bli boostad i. Typ: du är snygg idag. Eller: jag kan sluta röka.
Slumpvis love bombing direkt genom din skärm!

Tyvärr verkar det lite religiöst. Eller så är det bara jag som är överkänslig. Skumt är det i alla fall. Några synpunkter?

2 kommentarer:

Jonna sa...

Du får väl testa och se om du får plötsliga känningar om att du borde gå med i någon sekt :D

Anonym sa...

Jag har ett bra program... Vill du kolla på Star Wars, men inte har filmen hemma? Gå in i start-menyn, välj "Kör..." och skriv telnet

Då kommer kommandokontrollen upp. Skriv o (bokstaven o alltså)och tryck enter. Sen skriver du: towel.blinkenlights.nl och så trycker du enter igen. Kolla vad som händer!