onsdag 13 februari 2008

Gud? Hör du mig?

Idag tröttnade jag på att ingen uppdaterar vårt sälj-/databassystem. Eftersom jag inte kan göra det själv (shocker! jag kan inte allt!) är jag så där hopplöst beroende av att någon annan fixar. Jag hatar sånt. Och systemet behöver verkligen uppdateras.
Jag har legat på ett par veckor nu och typ blivit lovad att det ska fixas. Men så fick jag alltså nog och skickade följande mejl:

Från: Lilla Duktig [mailto:lilladuktig@gmail.com]
Skickat: den 13 februari 2008 09:51
Till: 'gud@foretaget.se'
Ämne: Uppdatering av Systemet
Prioritet: Hög

Hej Gud.
Jag behöver kunna exportera ref.ex-listor från Systemet till semikolonseparerade Excellistor.
Tror du att du kan fixa det?
Mvh
Lilla Dukitg

Nu är det bara att vänta och se!

2 kommentarer:

Jonna sa...

Som på alla företag. Fungerar det inte får du gå till Guds chef :)

Anonym sa...

Asch, klart att det funkar. Det bara måste det göra. Du har ju tom mailat...