fredag 29 februari 2008

Påfyllning på karmakontot och arga grannar

I veckan körde jag mormor till Willys för att storhandla. Mormor är rolig. Det är kul att se henne gå loss på äggen och kolla varje kartong (som i Clerks - love it) för att slutligen säga "Nä, de är för små. Jag köper dem hemma på Närlivs istället." Och bestämt trampa vidare till müslin.
Dessutom känns det lite som man plussar på sitt karmakonto när man kör sin mormor till affären.

Väl hemma hos mormor bär jag upp alla kassarna (mer plus) och möts av mormors granndörr som fullkomligt skriker åt mig:


"Ja, jag vet inte vem som bor där" säger mormor när jag brister ut i gapskratt. Ty personen som bor där har tydligen brunnit hårt. En skylt räcker tydligen inte. Nej, här går vi gladeligen loss på papperstejpen för att visa exakt hur sura vi är. Kanske något att ta efter?Fast jag skulle aldrig använda papperstejp. Det är för amatörer. Riktiga människor använder gaffa.

Nu ska jag gå hem. Herr!

Inga kommentarer: