måndag 3 mars 2008

Säg det med en sång!

Efter att i lördags hjälpt TäbyTanten att flytta till Söder (vilket teknisk sett borde göra henne till SöderTanten) bestämde vi oss för att se en delfinal av Melodifestivalen (vår första). Och det storstilat!

Mannen och Martin lagade, enlig dem, passande mat (quiche och ceasarsallad) och jag och Bästis stod för smågodiset (två kilo färgglad gelatin). Till det rosa skumpa (som senare glömdes bort i kylen), vin och öl.Dock måste jag säga att det inte var så himla bra. Mannen sa det bäst när han mitt i Nordmans framträdande utbrast:
- Han sjunger verkligen med samma lätthet som någon som satt en slottsstek i halsen.

Jag är mycket lite imponerad. Det kändes mest bajsnödigt och så här i efterhand så är det ingen som snackat om deltävlingen – så jag kan inte använda mina åsikter och tankar till något. Nä, nu får det vara slut på Melodifestivalen för min del. Förutom finalen då.

Nordman in action.

Inga kommentarer: